måndag 20 april 2015

A day in the white room









Typ så här kan det se ut en dag i skulptursalen! Och man ser ungefär likdan ut själv när man stiger ut :P Idag så har jag jobbat med att knacka fram mitt porträtt som jag gjorde i lera för länge sedan, och nu gjutit i gips. 
Porträttet är av min klasskompis Rebecca. Det ser väl lite grann ut som henne men inte precis. Det är faktiskt sjukt svårt med porträtt i lera! Men det var väldigt kul att försöka. Är en otrolig process dock med gips gjutningen osv. Hittills så har jag bara följt instruktioner, men jag har själv kommit på ett par små knep som jag skall försöka mig på på egen hand som kan komma att underlätta det hela enormt! Skall bli kul att testa.

Nu så skall jag ha jätte kul med den här lilla modellen... xD Haha.

Miriam<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar