måndag 2 mars 2015

The worth of a days work

Gud som jag har kämpat idag!

Har en jätte fin skulpur i mina drömmar, som har blivit min vakna tids största utmaning. Satt in på småtimmarna inne i skulptursalen igår kväll och kom en bra bit in på vägen... dock stötte jag på vissa svårigheter. Vilkas allvar jag inte förstod förrän imorse när jag kom tillbaks och beskådade nattens verk.
En skröplig och skev gestalt hälsade mig välkommen att ta mig i kragen och jag tog det svåra beslutet, så här sista lektionen innan presentation, att plocka isär och börja på nytt.

Men det var verkligen inget dåligt beslut.
För efter att ha stått och pillat och försökt att "dölja" och "rädda" som var minst lika kämpigt, så gav detta faktiskt resultat.

Go me! :D
Engineer Miriam Pålsson at your service.

Nu ska vi bara se hur vi går vidare med detta. För trots att det svåraste, tekniska, är över, så är det finstilta minst lika viktigt.

När jag avklarat detta så kan jag äntligen fokusera på filmen...
Ja den ja.
Jag måste iaf få till den lilla animationen på fågeln inför presentation om en vecka.

No stress.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar