onsdag 18 mars 2015

Kroki & Exhibitions


Idag var det onsdag och ännu en kroki lektion! 
Tidigare så har jag ju arbetat mycket med att försöka att lära mig och få till anatomin på ett korrekt och trovärdigt sätt. Men idag så tyckte jag det var dags att testa en ny vinkel. Jag försökte att släppa det här med att vara helt realistisk och fokuserade lite mer på individen jag tecknade. Alltså modellen. Alla ser ju olika ut och har olika personligheter, min uppgift var att försöka fånga och förstärka det jag såg. Det var faktiskt väldigt kul, och jag fann att jag släppte loss lite mer än vanligt och vågade pröva lite nya tillvägagångssätt. 

Sedan var jag iväg en sväng och kikade på lokalen där jag och ett gäng skall ställa ut i maj. Det kommer att bli en väldigt sprudlande utställning med olika stilar och personligheter. Jätte spännande! Men det är otroligt mycket att tänka på inför den. 
Det är ganska mycket på gång just nu. Det här, sedan en annan utställning nästan samtidigt med måleriet, samt ansökningsdeadline två dagar efter.

Men jag försöker att bara njuta av mitt arbete istället, och låta det komma lite av sig själv. Fågelutställningen blev ju en succé och vi har fått massor av fina kommentarer, så det här ska nog bli minst lika bra tror jag. ^,^

Så taggad!


Miriam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar