fredag 13 mars 2015

Exhibition: Birds









Just nu pågår en liten utställning på skolan där vi visar upp arbeten under temat FÅGLAR. Jag har redan visat hur jag suttit och arbetat med mitt verk, och nu kan man alltså se det färdiga resultatet, i en jätte fin ljus lokal med massa andra vackra verk!
Jag är verkligen jätte nöjd med hela utställningen. Rummet vi fick är underbart så när som på några möbler som stör en aning men inte mycket. Kommer man under guldtimmen strax efter fyra slaget så ger solen en alldeles fantastisk skuggspels show, som särskilt jag uppskattar då jag arbetat med stål.
Jag inser hur mycket man påverkas av varandras verk och rummet under en utställning, något som jag tycker att vi utnyttjat till vår fördel då varje verk verkligen går i samklang med varan och det ena stärker det andra.

Det har kort sagt varit väldigt lärorikt! Och kul.

Min relation till mitt arbete har växt och detta är bara kärnan till något större och mer utvecklat som jag har i åtanke. Den här lilla buren skall nämligen få följa med mig ett tag till.

Miriam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar