fredag 20 mars 2015

Aquarelle


Igår så köpte jag mina första akvarellfärger! Jag fick låna lite grann av en vän förut och testade och jag blev förvånad över hur kul det faktiskt var. Så nu har jag mitt egna lilla sett! Är riktigt förvånad över hur bra det blev! Om jag får säga det själv :P För jag har verkligen noll erfarenhet av det här materialet. Jag kan ju säga att färgerna spelar otroligt stor roll. Och enligt alla som håller på med akvarell så gör även pappret det. Mitt lilla starter-kit köpte jag mig inne på in-ex för 370 spänn. Då fick jag 12 färger i en fin liten dosa, med plats för fler att lägga till efter hand, ett block med 20 ark akvarellpapper som jag tyckte fungerade jätte bra, TRE akvarellpenslar i olika storlek varav en var i märket da vinci som skall vara väldigt fint enligt mer vana akvarellvänner, men de andra fungerar jätte bra de med :P och en liten natur svamp att dutta med så mycket man vill.
Är jätte sugen på att jobba vidare med det här nu. Nästa vecka så ska vi tillbaks till fabriken så då kanske jag målar på plats. Hoppas att vädret är lika bra då för ljuset där inne är verkligen helt fantastiskt en solig dag! ^.^

Miriam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar