onsdag 18 februari 2015

Step one: imagining

The ride - klicka för större bild!






Den här berättelsen började med karaktären buttercup, som kom till när jag satt och klottrade lite förstrött under en projektvecka tidigare.
Det började med små korta animeringar av karaktären själv, och följs här upp av ett fortsatt projekt i form av filmen.

För att komma igång med filmen så började jag med att bara sätta mig ner och skriva. Skriva ner allt det jag redan visste om Buttercup och hennes berättelse. Och kom allteftersom på mer och mer som jag ville ha med.
Jag bestämde mig för några huvudkaraktärer som skulle synas i filmen och designade dem, samt skrev en kort biografi om var och en av dem. Redan nu började jag att planera lite i bakhuvudet hur karaktärerna skulle få introduceras i filmen, och varför just de skulle komma att bli viktiga roller att ha i filmen.

Sedan så försökte jag komma på vad som vore en bra inledande scen för filmen, och spånade lite kring den. Skapade ett urval av scener i tanken och spelade upp dem för mig själv.

Idag och igår har jag spenderat med att skapa några grova skisser över miljön vi kommer att se i filmen.
Då jag tidigare bara jobbat med en karaktär så är miljön något helt nytt, men jag försöker att hålla stilen den samma och inte sväva bort från mitt mål (trots att det är svårt att inte börja spinna vidare på helt andra saker). Det ska vara simpelt, och neat. Med rum för lite fantasi och överraskningar.

Jag kommer förmodligen inte att kunna jobba heltid med det här projekt som jag hade hoppats, tyvärr.. Men jag måste hålla motivationen uppe ändå på något sätt.

Dock har jag så himmlans svårt att hoppa mellan saker och ting utan måste fokusera och göra klart en sak åt gången. Det tar emot något så att ta upp något ofärdigt och fortsätta med det efter att ha "lagt det åt sidan". Jag har liksom ingen sida. Det finns bara fram och bak i min värld!

Lilly










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar