söndag 1 februari 2015

Bara vara

Detta inlägget blir lite personligare än de flesta, men jag känner bara att jag vill tala ut lite om läget just nu. Och jag känner att det finns gott om de som bara visar upp sina glansiga sidor här i cybervärlden så det skadar väl inte.

Nu det senaste har jag inte haft någon motivation alls, och det verkar aldrig ta slut.
Jag har hört om sådana som är så här i ÅR innan de får lusten tillbaka. Om alls. Har det inte till och med ett namn?
Hela det här med att detta som jag gjort som en grej för att få vara för mig själv och andas ut, har blivit något som ska vändas och vridas på och bedömas och granskas.. det känns bara så.. fel. Jag inser att det inte är vad jag någonsin varit ute efter, och jag tror att det är det som satt käppar i mina hjul det senaste.
Jag är aldrig aldrig någonsin nöjd med det jag gör längre. Och det jag gör är inte JAG, eller mitt eget. Det dödar all min vilja att först och främst behöva dra fram allt det som varit en tillflykt ut i det öppna i form av stora och fyllda ateljéer, och sedan att tvingas arbeta efter instruktioner som jag inte alls kan relatera till på något sätt alls. Mitt arbete har tidigare varit smygterapi på något sätt. Ett sätt för mig att tala ut. Men på skolan så blir jag stum och bygger murar kring mig som aldrig förr och varje misslyckat försök är en extra tegelsten i vägen för mig. Jag tänkte först att det bara skulle vara en omställning och att det skulle släppa efterhand. Men det gör det inte. Det känns bara tyngre och tyngre för mig och mina bilder blir strikta och tysta och livlösa.
Jag vill bara ta några steg tillbaka, göra ett avstånd mellan mig och allt annat och få vara ifred en stund, så att jag får tänka.
Jag vill bara få vara jag ett slag, och släppa pressen på att vara allt annat.

Har bärt runt på så mycket ilska och frustration det sista och även fastän det är något litet så lättar det lite att skriva om det.

Men vi håller ut. Det är inte mycket tid kvar nu och jag hade blivit så arg på mig själv om jag spenderade de sista månaderna med den här inställningen.
Det är nog dags att skita i allt och köra yolo, my way.

Lilly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar