tisdag 17 februari 2015

And it begins

Vid ljusbordet

Nu har jag börjat! 
Idag så gjorde jag de första skisserna till min korta animerade film - Buttercup.
Filmen är tänkt att komma i korta separata avsnitt varav det första kommer ut i April. Jag vill dock inte säga för mycket då det ännu är i ett väldigt tidigt stadie. Men det händer alltså!
Så framöver så vet ni vart ni kan hitta mig, fastnaglad vid min lilla hörna vid ljusbordet. Är så himla glad att ingen annan verkar ha visat intresse för det på skolan ännu, för det finns bara ett! Och det där med att bygga ihop ett eget är nog inget som kommer att ske inom det snaraste kan jag tro. En sak i sänder haha.
Är så kul det här! En dröm som bara gått och väntat.

Jag ska försöka att hålla bloggen uppdaterad så gott det går, men vill samtidigt hålla det lite "hemligt" tills det att jag känner att det kommit igång ordentligt.
Men det kan ju vara kul att få lite inblick i hur det här fungerar och så där, i och med att det är första gången jag gör något lite större projekt med detta så kommer jag nog att stöta på många  nybörjarhinder och knivigheter som man eventuellt kan undvika. Och för egen del så är det alltid kul och givande att föra dagbok över sina projekt. Det ger en himmlans bra överblick över vart man är, vart man kommer ifrån, och tankar om vart man är på väg. Och man ser saker som man kanske hade missat annars.

Håll tummarna för mig och Buttercup nu!

Lilly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar