fredag 9 januari 2015

A Rough Start

Då var det ett nytt år 2015 och året inleds med modellmåleri. För att inte vara en "målare" så känns det som att jag målar väldigt mycket.. :P Men just att måla modell har jag bara gjort en gång tidigare, och inte heller då kom jag särskilt långt, men det är ju en början iaf.
Den här gången så försökte jag att arbeta med hudtoner och skuggor, vilket är otroligt svårt! Och som vanligt så är det slut precis när jag börjar komma någon vart.
Känner mig lite orolig över just det. Att inget av det jag gjort det senaste halvåret är färdig produkt utan bara påbörjade små grejer. Jag gör det ju som övningar, men om det är allt jag har att presentera i slutändan så kan det se ut som att jag helt enkelt inte kan bättre och det vill jag verkligen inte.
Jag tror att jag ska göra så att jag väljer ut det som har intresserat MIG mest och går vidare med det tills det känns klart. Då har jag iaf något exempel för mig själv. För vist har jag en lång väg att gå men jag vill inte att TIDEN ska vara vad som sänker mig i slutändan.

Men detta året, 2015, så står något annat i fokus för mig. Jag lovar jag mig själv att jobba mer med mina egna projekt, och att ta tag i saker och ting och inte låta mig hindras av små saker. Det är väl mitt "nyårslöfte" om jag ska ha något sådant.
Och med det så får jag väl önska ett gott nytt år till alla som råkar sig förbi här på min lilla blogg!

Lilly<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar