fredag 21 november 2014

The selfie

Det har varit så sjukt mycket självporträtt på skolan det senaste så jag tänkte det skulle vara kul att se dem allihopa tillsammans en gång!! :D
Var lite medvetna om att inget är färdig vara utan små spridda processer! De kommer i ordningsföljd från hur jag gjorde dem, första först osv.



De tre sista porträtten gjordes i mörker med stearinbelysning. Den sista bilden här över är lite "behind the scenes" så där kan ni ju se hur det gick till!
Tycker det är skit kul att måla i mörkret :o För det första för att jag känner mig mer hemma och trivs för allt runt omkring liksom skärmas av mer, och för det andra för att jag känner att jag går loss mer. Jag ser ju liksom inte helt vad jag håller på med så då vågar jag mer och kastar runt färgerna istället för att bara sitta och "små dutta" mig fram. Tyckte det var spännande att försöka få fram ljuset i sista bilden så ska försöka fortsätta med den. Har ju tyvärr bara halvdag måleri på fredagar så det blir inte mycket tid man får för att göra klart sina tavlor! Men tror att det är bra att bara få upp allt på duken/arket som en start och börja pilla in sig i det hela sedan efter när man får tid. Och, så klart, att se till att få tid!

Miriam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar