onsdag 1 oktober 2014

Måleri - Tidslinje

Då kör vi. Jag har känt mig lite missnöjd och har haft det lite kämpigt den här första tiden på skolan så jag tänkte att det kanske skulle vara lite motiverande att få se det jag har åstadkommit i en tidslinje lite grann. För att förhoppningsvis kunna se någon slags utveckling och pusha mig själv lite att inte ge upp. Det behövs ibland. Det känns skönt att ha allt samlat på en plats också. Det gör att jag kan komma tillbaka och se över vart jag är nu, då, och vad jag behöver göra för att gå vidare. Jag tänkte göra detta ämne för ämne, så här kommer måleri till att börja med. Det är det ämne som jag känner att jag har verkligen har fått kämpa med! Jag har ju inte målat så jätte mycket sedan tidigare så jag har verkligen fått stå i för att hänga med. Men det känns bra att jobba med andra som har lite mer erfarenhet för man lär sig så mycket bara av varandra. Sedan så tänker jag så här; ju fulare den första bilden är, desto lättare är det att göra underverk utvecklingsmässigt. x) Jo, men man får ju hålla positivisten vid liv. Min första bild från måleri2 är ju ett alldeles fantastiskt exempel på detta, då jag satt en hel dag och försökte att få rätt nyans av grönt på en gräsplätt (bild 2 nedan). Jag sparar den lite som en "hur dåligt den än går så se bild2" grej.

Lilly<3

















1 kommentar:

  1. You can clearly see the improvement with your portraits, not much to compare with other paintings but the progress is definetly there, keep it up! ^^ <3

    SvaraRadera