söndag 10 augusti 2014

Twitter



Jag har äntligen fått min dator fixad!!! LYCKAAA! :D
Dock saknade jag den inte allt för mycket medan den var trasig men nu när jag fått tillbaka den så känner jag mig otroligt glad iaf.
Har inte varit så aktiv online iom detta på ett bra tag men har hållit igång på twitter åtminstone så tänkte börja med en liten flash back här på bloggen med det lilla jag lagt upp. ^.^

Hela projektet Orphanage bromsades ju upp utav min virtuella frånvaro men jag har iaf försökt att göra lite grann med vad jag kunnat. Skissa lite, försöka få till formerna och hitta lösningar när det kommer till att omvandla de olika 3D figurerna till 2D och vice versa. Jag märkte att något som var väldigt bra var att först skissa upp det man vill skapa, sedan utföra objektet i 3D med hjälp av animeringslera eller dylikt, och sedan gå tillbaka till 2D och skissa av 3D modellen. På så vis får man möjligheten att se figuren ur olika vinklar och perspektiv vilka annars kan vara svåra att skapa direkt från huvudet. Kan säkert vara bra oavsett man är en erfaren tecknare eller ej, som en grund att jobba från.
Det första jag tänkte ta tag i inom det här arbetet är en liten introduktions animering. Så det kan komma till god hjälp att ha studerat vinklar och perspektiv inför själva "filmatiseringen" senare. ^,^
Så otålig!

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar