måndag 11 augusti 2014

The birth of Odette

Jag tänkte att det kanske kunde vara lite intressant att se hur jag gör de olika figurerna och inte bara slutresultatet. Tog lite bilder under tiden jag pillade med Odette så det får väl bli som en liten "tutorial". :3 Är ännu inte helt nöjd med allt och vill bli lite säkrare på handen med detaljer etc. Men har iaf en någorlunda säker grund och rutin som jag byggt upp för att utforma figurerna nu som fungerar lite bättre än från första start. Ännu finns det fler figurer kvar som jag kan öva på! ^^

Lilly<3

1. jag börjar med huvudet och nacken och fäster det i den stödjande ståltråden
som senare skall hålla uppe hela figuren.
2. Sedan gör jag kroppen, armar och ben. Jag arbetar så mycket som möjligt från en enda bit lera. Detta för att det skapar bättre stabilitet än ifall jag istället försöker att fästa dit armar och ben etc. i efterhand.
3. Sedan får de ögon...
4. ..och andra karaktäristiska drag så som hår etc.


Klar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar