fredag 15 augusti 2014

Insection!



Lite skisser och några bilder från min insektsstudie idag! Det är fantastiskt vad mycket små detaljer vi går miste om i världen varje dag bara för att de är så smååå. Men det gör dem inte mindre förundransvärda för det. Tvärt om, är det inte fantastiskt att något så litet som en skalbagge eller än mindre, en myra, kan gå runt där nere och vara LIV? De är så små och tuffa de där krypen, och instinktivt så ryggar de flesta tillbaka lite då de ser dem, trots deras nätta storlek. Och lite rätt har man ju. En liten liten insekt någon annanstans i världen, kan ju vara dödlig. En liten liten fästing kan leda till stora stora problem om man har otur.
Det kryper fortfarande lite i skinnet när jag jobbar med dessa skalbaggarna men lite smått har det minskat faktiskt. Nu i efterhand dock, så kan jag inte undgå att känna en känsla som av små insekter som kryper över hela min kropp och jag måste ständigt vända och vrida på mig.

De är dock väldigt vackra dessa baggar och det var det som fick mig att falla för dem; deras metalliskt grön/blå/guld skimrande skal, och små små fina antenner.
De små gubbarna var en helt annan liten grej som blev till lite spontant, lite planerat, under min "insektion". Tog en bild tidigare på mitt eget ansikte framifrån och pillade lite med effekter medan jag väntade, och fick idéen att göra lite konstiga ansikten av det. :P Blev väldigt nöjd med färgerna faktiskt. Ska jobba mer med det.

Lilly<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar