fredag 9 maj 2014

Portraits



Efter mitt inte så värst framgångsrika försök till en oljemålning av min mamma så bestämde jag mig för att öva upp mig på lite fler porträtt, och, att göra fler oljemålningar!
Tanken är att hela familjen ska bli vampyrificierad med var sitt porträtt. Tänkte att det kunde vara kul, plus en övning på att blanda färger etc. Kanske är det inte lika lätt att få det att bli vampyrlikt när man faktiskt vill? Haha. Vi får väl se. x)

Idag blev det iaf ett blyerts porträtt på syster. 
Försökte att vara noggrannare än vanligt den här gången.. Har en tendens att slarva tyvärr. Tur för de som tecknar och är perfektionister. Är inte en av dem. Har lite för bråttom bara och tror jag kan lära mig allt direkt om jag bara skyndar lite typ! xP
Fungerar självklart inte så. Men tror att jag gjort lite framsteg om man jämför de båda porträtten. Syrran blev faktiskt väldigt lik tycker jag! Medan mamma ser ut som mamma men inte alls som på bilden!
Ville egentligen ha lite mörkare skuggningar här och var.. men kände att om jag tryckte hårdare med pennan (den mjukaste) så skulle det bli så där fult och glansigt som det blir när man trycker för hårt, så lät det vara. Kanske behöver lite mjukare blyerts? Eller? Vill även skaffa en sån där liten vit gelepenna eller vad de heter till highlights.

Jaja.
Two done two to go.

Kletningsdax imorgon. Ready set vampierification!

Lilly<3


2 kommentarer:

  1. Holy shit they look real! O.o Its almost as if I was looking at real photos!!!!! Amazing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ah .. not yet! xP But I hope one day to be able to make such drawings :'3 :*

      Radera