lördag 31 maj 2014

Japan Photo - Tryck

Matta tryck

  • Tryck på skumplast
    • risk för flikiga kanter
  • Tryck på aluminium (x)
    • färgerna något ljusare
  • Laminerad förstoring
    • färgerna något mörkare
Blanka Tryck
  • Tryck på akryl
    • färgerna något ljusare
    • grynig
    • genomskinlig
  • Förstoring på aluminiumplatta (x) 
    • färgerna något mörkare

Sist jag skrev ut några av mina digitala bilder så gjorde jag lite anteckningar angående de olika typerna av tryck som finns tillgängliga och deras kvalité, dvs. deras påverkan på färg, ljusreflektion, och hållbarhet (kortsiktig i alla fall). Kom fram till att det bästa stället att förvara dessa anteckningar är här och inte på lösa papper (som jag är hopplös på att hålla reda på). Kanske kan komma till nytta för någon annan med, vem vet. Här är de i alla fall!

De ikryssade två är de två jag valde mellan då jag skrev ut mina bilder, då jag tyckte de såg bäst ut i tryck. Men det är kanske olika bra också beroende på bilden man skriver ut. Min bild var väldigt mörk men med neondetaljer och dessa två fungerade bäst för mig.

Lilly<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar