söndag 4 maj 2014

In Between - Filters and layers

original, cropped, no edit
Some filter
B&W
B&W, Galaxy

Det jobbigaste när man ska redigera bilder är då man ska redigera bilder som är tagna på en själv, tycker jag. Jag blir så kritisk till hur mina steg får mig att se ut att det kanske gör att jag tar vägar som i slutändan gör att bilden i helhet inte ser lika bra ut. Jag blir lite blind för andra saker som jag kanske ganska lätt lagt märke till om det varit någon annan på bilden.
Det har nog att göra med att det är så mycket lättare att se positiva saker hos andra, och att studera andras "fasad", då man inte ständigt påverkas av det inunder. När jag ser en främling till exempel, så ser jag ju bara dess yttre. Och min enda ledtråd till vad som döljer sig inunder är de små sakerna jag finner där. Om jag istället redan visste allt, så kanske jag hade sett på personen annorlunda, och inte bara så som den verkligen "ser ut" från ett yttre perspektiv. Och då hade jag ju inte vetat hur en "blind" person hade sett på allting längre.
Det bästa kanske är att först ta bilden, sedan lära känna personen och se på den igen. Kanske ta en till, och jämföra hur ens tillvägagångssätt förändrats. Hur personen i dina ögon har förändrats.
Ja, man kan ju faktiskt förändras så mycket genom något sådant!

Am I making any sense here? :D

För övrigt.
Är alltid lika svårt med filtren >< Det finns så många, och jag är jag.
Att se något bra i allt, låter ju bra, tills man ska göra ett val.

Jag har ju haft en del tid nu (föööööör mycket tid) att testa min konstnärliga ådra, och har upptäckt en del saker..

1. Ibland så kan jag få riktigt bra idéer.

2. Mitt tålamod räcker inget till.

3. Jag ger upp för lätt (lite som 2:an)

4. Jag är kritisk, men en aning fantasilös.

5. Jag kan mer än vad jag gör, men jag vet för det mesta inte hur jag ska bära mig åt.

6. OTROLIGT obeslutsam!

7. Slarvmaja! (också lite kopplat till 2:an)

8. Jag är så gott som färgblind.


Lilly<3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar