onsdag 30 april 2014

The unfortunate fate of yesterdays portrait

Ja men det gick ju inte riktigt hem det här vill jag säga.
Kanske var lite för svår bild att försöka sig på när man har så lite eftarenhet som jag. Det var ju lite fint så där i verkligheten med reflektionerna mot huden i rött (från tröjan) respektive blått (från väggarna) men att få det att inte se hel crazy ut på tavlan var lite svårare än vad jag förväntat mig.

Hudtonen blev ju helt fel hela tiden, och den grå askiga huden, förstärkt av den blå nyansen i skuggan, fick det att kännas lite vampyriskt över det hela.
Efter otaliga försök att fixa till alltsammans så gav jag upp, och nu ser det ut som ovan.

Jaja.. Ett dåligt exempel på hur man målar med oljefärg duger den ju till iaf.
Finns något gott i allt!

Hade det varit typ vattenfärg eller färgkritor så hade jag ju börjat med först och främst linjer (kände mig som en blind så som jag kletade runt för att hitta typ vart ögonen skulle sitta osv. utan linjer), sedan skuggorna etc. Men kände att jag inte kunde hitta någon lämplig rutin med oljefärgerna.

HUR GÖR MAN!? xD

Lilly<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar