söndag 6 april 2014

Textures

Jag vill leka lite mer med kroppen och hud, skuggor och ljus.

Har haft en liten svacka kan man säga. Fylld med självtvivel och en hel del ångest. Ibland leder det till kreativitet, men i andra fall, som nu, så har jag bara hamnat i ett tillstånd av handlingslöshet, melankoli, och en slags passivitet till allt omkring mig. Har helt enkelt inte haft någon ork till något alls.
Och min reaktion till detta har varit att komma bort från allt en stund i form av en besatts slukande av böcker, serier och spel (och glass som jag inte ens gillar). Allting för att, om så bara för en liten stund, få låtsas att man är någon helt annan någon helt annanstans och att det inte finns ett bekymmer i världen som berör en.
Och vet ni vad?
Det fungerar.

Nu håller jag fast vid mina planer som om mitt liv hängde på det. Jag har så mycket spännande framför mig att jag borde skämmas för mina mörka tankar de senaste dagarna.
Och ännu har jag ju inte försökt med ALLT. Det är helt enkelt alldeles för tidigt att ge upp. Innan ni vet ordet av, så ger jag mitt ord på att ni kommer att hitta mig fastnaglad här igen med en massa nya intryck och idéer.
Jag behöver bara lite mer inspiration än vad detta lilla flickrum kan ge.

Lilly<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar