onsdag 9 april 2014

Step - water and hair



Försökte mig på vatten idag och det är ju inte helt lätt! Lyckades få det att se lite fruset ut, mer som is än vatten egentligen… Jaja, H20 som H20… >_<
Det svåraste nu känner jag är att bestämma sig för hur mycket som ska göras. Vill ju behålla en tecknad och ganska simpel stil men samtidigt känner jag mig inte riktigt nöjd ännu… Risken är att jag gör för mycket. Tänkte lägga mer fokus på de viktigaste objekten i bilden, så som skålen och ansiktet. Väskan tycker jag tar mycket uppmärksamhet redan som det är med den starka, varma färgen.
Iom att jag har en "äkta" bakgrund så vill jag ju nästan ännu mer förstärka den tecknade stilen på något sätt. Det är ju antingen att köra heltecknat, eller att gå all in och försöka få det att se verkligt ut, och det är inte vad jag är ute efter. Det måste ju finnas någon slags balans liksom.


Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar