lördag 4 januari 2014

Evil


The evil Mr. *****…! :D Haha. Har suttit och försökt få ihop en karaktär som är både ett elakt mastermind scientist freak, och rektor på ett litet barnhem.. Så här slutade det! Han är ju en ganska så viktig karaktär i spelet trots allt så man vill ju att han ska vara bra. Var lite osäker till en början på hur jag skulle framställa honom, vilken "stil" jag skulle använda. Skulle jag göra honom lite konstig och mörk som många av de andra figurerna i spelet, eller skulle jag försöka få honom att se mer normal och mänsklig ut? Beslutade mig för att han skulle få se ganska normal ut. Trots allt så är han ju människa. Sedan så kan hans små monster få vara lite mer crazy! :D
Här ser ni iaf lite olika små skisser jag gjort idag på honom. Försökte mig på ett porträtt här till vänster också men anatomin blev ju inte precis något att hurra för. Har alltid haft svårt för händer så mitt undermedvetna försöker typ att gömma dem automatiskt istället för att hitta på något fint och dynamiskt, haha. Så nu blev det så att den elaka forskaren körde planking på min bild. Får väl försöka jobba lite mer på den framöver, men har så himla mycket kvar att göra! :s Och så lite tid. Har fått en jätte bra idé inför min presentation som jag är sugen på att göra, mn tiden är verkligen ett problem. Borde verkligen ha kommit igång tidigare.


Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar