måndag 7 oktober 2013

Temperature


Och här har vi dem båda två.
Idag har jag jobbat lite med temperaturer. Jag har skapat två tavlor varav en är i vad jag tycker är kalla färger och den andra i varma.
Jag ska inte ljuga, jag är inte helt säker på den varma bilden. Personligen så tycker jag att det känns som en varm färg, men grön anses tydligen vara en kall färg. Har kollat lite på olika colour wheels nu i efterhand och det är lite olika. Hittade dock en som är väldigt lik min gröna färg och där säger de att den är varm! Wiih.
Körde en liten vatten övning samtidigt. Varma färger ska ju ge ett intryck av att "stå ut" så det passade väl ganska bra med en vattendroppe i 3D. Väldigt enkelt men fint. Funderar dock på om jag borde köra lite fler droppar på bilden . Kanske två till eller så, eller fylla hela med droppar istället.
Kalla färger däremot skapar en känsla av avstånd och djup, därför så tycker jag att det passade bra till den andra bilden.
Men det var det i alla fall.
Temperaturer - check.

Bara att komma på vad jag vill köra för projekt arbete kvar nu då.

Lilly<3





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar