söndag 27 oktober 2013

Geggaaaa



Idag så har jag jobbat med ännu en grej på min lista. Den här gången så skulle jag skapa något i 3D med lera. Var ju iväg och köpte lite inne på Panduro förra veckan…
Det var inte så lätt kan jag säga! Inte nog med att det är svårt i sig att skapa saker med lera, men den här leran var verkligen skit!
Det kändes i princip som att försöka att knåda sand och få det att likna något för det var verkligen smuligt och torrt, och iom att det lufttorkar så blev det bara värre och värre ju mer tiden gick.
Det blev även sprickbildning då leran började torka så jag fick hela tiden försöka att täppa igen sprickor på det jag redan gjort, och allt bara smulade och var elände etc etc. Så nej, rekommenderar verkligen inte det här alls.. 
Ska man göra något så kan man lika väl satsa på något riktigt som ugnsbränns.
Som tur är så ska vi få riktigt lera under nästa workshop, så då kan jag försöka göra ett nytt försök! Men jag ska visa er hur min figur blev iaf, senare.

Lilly<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar