söndag 20 oktober 2013

Emotion - Happy


Nästa känsla är glädje! Jag valde att göra en bild på en liten bebis och en valp, för lets face it - det finns ingen som inte ler om de ser antingen det ena eller andra, eller båda två!
Till denna bilden så använde jag mig av one point perspective för att hitta rätt perspektiv. 
Jag lade även mycket fokus på att... just det, skapa fokus. Alltså bara på just bebisen och valpen, medan det i bakgrunden är väldigt suddigt och fjärran. Är faktiskt väldigt nöjd! Har aldrig lyckats med detta förut, haha.
Är klar med hela bakgrunden och alla linjer nu så det är bara skuggning och detaljer kvar nu så det är också något nytt. Brukar ju alltid börja med en grej, göra klart det, och sedan gå vidare till nästa objekt, medan jag här istället gjort klart alla linjer etc först. Det är fömodligen det bästa att göra om man vill få en bättre helhet och mer samanhängande bild. Plus att det verkligen underlättar att göra bakgrunden först!

Men jag hittade ett helt AMAZING step for step tutorial som jag absolut ska visa er senare. Vet inte vad jag gjort utan den!

So stay tuned.

Lilly<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar