onsdag 4 september 2013

Splash


Ännu en målning på havet. 
Jag vet inte varför det blev så att jag alltid verkar måla havet och sjöjungfruinspirerade bilder. Jag har alltid tyckt att vatten är för jobbigt att måla, men nu är det det enda jag verkar vilja måla, haha. Men det är inte helt lätt, så jag hoppas att jag lär mig lite genom dessa små tavlor.

En liten historia har jag iaf att dela med mig om dessa tavlor. 
Och det är att förutom att de föreställer sjöjungfrur vid havet, så har de även något annat gemensamt.
De började alla vid min pappas gamla stationära dator inne på kontoret. Nej, inte på datorn, men vid.
Jag vet inte i hur många år vi har haft den där datorn, men efter varje år så blir den bara långsammare och lååångsammare, och det blir allt jobbigare att vänta på att den ska starta.
Så medan jag sitter där och väntar på att skärmen ska blinka till liv och lyssnar till det surrande ljudet datorn ger ifrån sig då den kämpar sig upp från sin djupa dvala, så blir jag tillslut en aning rastlös. Och som en respons på det så finner mina händer automatiskt en penna och ett pappersark nära till hands och börjar att klottra..
Och emellan åt så kollar jag på klottret jag målat och tänker "det här kanske skulle vara kul att måla på duk.". And there you go. A mermaid is born!

Man kommer faktiskt oftare på bra ideer om man bara KLOTTRAR rent klotter, snarare än att sitta och pilla för mycket, vilket jag har en tendens att göra då jag "skissar" så att säga. Så jag har börjat att skissa med bläck istället på lösa ark. För när jag har blyerts eller kol så blir jag bara för pillig då jag vet att jag kan sudda och göra om. Och är det i ett block så vill man ju gärna att skissern ska vara fina, och inte bara skisser. Så tänker jag iaf. xD


Lilly<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar