måndag 30 september 2013

Some sketches from the week


Den här veckan var uppgiften att teckna personer "i aktion". Jag gjorde lite sketcher under mina resor, som vanligt. =D Och dessa är från mitt lilla resa block.
Den första sidan är min syster på bussen där hon satt och åt, haha. Bilden längst ner är olika människor som går på stan (tecknade genom spårvagnsfönstret), respektive en stor hare utanför jobbet (bästa modellen so far!).
Längst upp till höger ser ni även några små figurer jag gjorde! De är alla inspirerade av karaktären 'Renata', som ni även kan se längst upp till vänster.

Här är lite tankar jag hade om varje karaktär då jag tecknade dem:

Renata tänker jag mig som en väldigt mystisk person. Hon gillar att ströva runt om nätterna och är överlag ett ganska creepy barn. De vuxna anar ingenting dock utan tycker att hon är otroligt söt, och kanske lite blyg. Men i hemlighet planerar hon ondskefulla planer och hatar deras gullande.

Conrad är en otroligt blyg och försiktig liten pojke. Han lider av otaliga fobier och är rädd för det mesta. Han är den enda som ser Renatas sanna personlighet och hon inbringar stor skräck i den lilla pojken.

Henrietta. Är en otroligt godhjärtad och hjälpsam liten flicka. Hon tar alltid hand om lille Conrad när han känner sig osäker eller rädd, och ser till att alla är glada och sams. Hon håller lite ordning och reda på gruppen och är alltid väldigt organiserad.

Gordon, är av det nyfikna slaget. Man hittar honom alltid nedgrävd i någon jordig håla på jakt efter insekter. Han kan verka lite virrig av sig men är egentligen otroligt intelligent. På sitt rum har han intressanta "fynd" samlade i burkar för närmare investigation.

George. Gruppens stora busunge. Retas och förstör med stor passion. Är dock väldigt händig med verktyg om han vill, men för det mesta handlar det mest om att plocka isär snarare än plocka ihop. Inte den mest intelligenta sorten.


Nästa uppgift jag ska göra är att se på filmen Amarcord.
Får se va det inspirerar till!

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar