lördag 28 september 2013

My first attempt to animate


Kanske inte så värst imponerande, men det är verkligen inte lätt! Har nästan suttit hela dagen med den här lilla snutten bara.. x) Men there's always got to be a first, eller vad man säger.

För att skapa den här lilla animationen så tog jag först bilder på mig själv då jag åt ett äpple, som jag sedan använde som stock för skisserna.
Jag använde totalt 39 bilder för att göra den här gifen, men hade nog behövt en hel del fler.
Gud, jag förstår inte folk som klarar av att sitta och teckna så här mycket bilder på i princip samma sak, haha.

Men det var mest för att pröva och se om det gick över huvudtaget. Har ju inte suttit och mätt och grejat utan det är rena skisser jag använt. Men det var en utmaning ändå! Spännande.
Ska nog pröva på något lite lättare att börja med nästa gång, haha.

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar