söndag 1 september 2013

Goldfish


Blev en liten tavla! Min allra första tavla målad i akryl faktiskt. Äntligen fick jag använda mig av den där burken med gulfärg jag köpte tidigare! Och vad passar inte bättre till det än guldfiskar?

Det är dock inte helt lätt att måla med akryl, och jag måste nog säga att jag föredrar oljefärg av de två.
Jag brukar tycka det tar så himla lång tid för oljefärg att torka, men med akryl så är det tvärt om. Det torkar alldeles för snabbt! Så man får vara snabb med penseln.
Akryl känns också tunnare än oljefärg på något sätt, så det är bra att köra ganska många lager. Även med tanke på hur snabbt det torkar så kan ju akryl vara ett bra alternativ om man tänkt köra med ganska tjocka lager.

Är ganska nöjd men ändå inte. Tyckte det var lite svårt att få objekten i bilden att få form och stå ut då det torkade så snabbt så det var svårt att liksom blända in färgerna på ett bra sätt. Men var kul att testa och ska försöka öva lite mer med fler bilder!
Får se vad för uppgifter vi får när kursen drar igång på riktigt.

Kram
Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar