onsdag 18 september 2013

Bild & formgivning för Medieproduktion


Nu har min kurs kommit igång! Tänkte sätta mig ganska direkt och jobba på det vi gick igenom igår kväll. Måste även få tag på kurslitteraturen med på något vis! Känns så himla risky med låneböcker liksom.. Man vet aldrig när de finns tillgängliga riktigt säkert.

Hittills har vi jobbat väldigt mycket med att skissa.. SNABBT! Det vill säga inte bara snabbt utan SNABBT. Vi får ca 2 min på oss att fånga så mycket detaljer vi kan, och samtidigt ska det se bra ut. Haha, otroligt svårt om jag får säga det själv. Personligen så har jag ytterst lite erfarenhet av att skissa. Men jag börjar sakta men säkert att förstå vad det är man ska kolla efter när man fångar en bild på papper. Man utvecklar liksom ett slags speciellt synfält ju mer man gör detta, börjar se MER, och lär sig att inte fastna för mycket på små saker.

Jag önskar att jag hade några av mina skisser med mig och kunde visa er, men jag har lämnat kvar dem allihop i min portfolio på universitetet. Glömde att göra det, men ska faktiskt datum-markera dem nästa gång jag går dit. Kan ju vara kul att se hur man utvecklar från gång till gång!
Lovar att visa er någon gång i framtiden i alla fall. =D

Ska försöka att få med det mesta vi gör här på bloggen. Blir lite som en online bild och formgivningskurs om man vill. ;D

Kram

Lilly<3


En gammal skiss jag gjorde på en bild som aldrig blev färdig. Är ändå ganska nöjd med själva skissen för jag tycker att jag lyckades fånga viktiga drag hos karaktärerna utan att göra för mycket. =D Det är lite det det handlar om med snabb skisser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar