söndag 18 augusti 2013

Vatten, berg, och dal. Fotokurs.

Här sitter/ligger jag. Proppmätt och trött som få efter en dags fotvandring i Trollhättan och en alldeles för stor pizza.
Den lilla fotokursen var jätte kul och givande. Det var min pappa, som är fritidsfotograf för er som inte visste, som hjälpte mig att ta bättre bilder. Var även kul att hänga lite med pappa och syster. Händer allt för sällan!

Var samtidigt och kollade på universitetet där jag ska studera. Börjar om bara en vecka! Iiiiih! Förväntan och nervositet, de där typiska skolstartskännslorna. Skolan såg himla fin och mysig ut och gav goda vibbar så jag hoppas att det ska vara lika trivsamt som det ser ut.

Valde några favoriter från dagens bilder att visa er här på bloggen. Tog över 200 bilder under dagen så detta är inte alls mycket! haha.
Några viktiga saker jag lärde mig var först och främst att bilderna ser mycket ljusare ut på datorn än i kameran, så man får ta det lite lugnt med ljuset, trots att jag är speciellt förtjust i ljusa bilder. Bilden här intill är ju ett bra exempel på detta. Sedan gick vi igenom lite olika skärpedjup och så där. Det var mycket nytt för mig, termer och funktioner jag inte visste fanns, så pappa försökte förklara mer praktiskt hur allt fungerade. Hjälpte mig, men jag kanske inte kan förklara så proffsigt för er hur allt fungerar. Fråga gärna om ni undrar dock, så gör jag mitt bästa!

Men nu drar jag täcket över mig och somnar. Det är en ny dag imorgon. ;)

God natt fina.

Lilly<3

















 
Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar