söndag 25 augusti 2013

Process Photos


Lager på lager på lager på lager. Alla har sina sätt att teckna på, och det är mitt. Jag har insett att såna här bilder kan man sitta med i all evighet. Det vill säga realistiska målningar. Det finns liksom alltid något som måste fixas till och justeras, fyllas i, markeras, eller tunnas ut.
Mest handlar det väl om hur mycket man orkar göra på en och samma bild. Vissa sitter ju i år för att göra en enda tavla. Jag tycker det är jobbigt bara med ett enda motiv utan bakgrund. Haha. Har nog lite dåligt med tålamod helt enkelt.

Har kommit en bra bit nu på bilden och det börjar faktiskt likna Marzia lite nu tycker jag. Lämnade ögonen till sist för tyckte det såg lite kul ut när allt annat var fixat förutom dem.
Och sedan så har vi ju håret...


Visst gör munnen och ögonen stor skillnad? Det är något jag lärt mig då jag varit ute och fotograferat med min pappa faktiskt. Man lägger automatiskt fokus på ögonen, men även läpparna som ni kan se här på denna bilden. Därför ska man vara extra noggrann med just dessa två delarna. För har man ett par fina ögon och bra detaljer på läpparna så gör det att man lägger mindre märke till andra saker. Hela bilden bedöms liksom på ett sätt, utav hur du tecknar ögon och mun.
Det är något att lägga på minnet. ;)

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar