tisdag 18 juni 2013

Gifts for me! =D

Nya penslar! Och bilden längst ner till höger tecknade jag med pastellkritorna i helgen som uppvärmning för Cutiepie bilden, haha. :D

Hittade ett gammal presentkort här hemma igår som jag alldeles glömt bort! Det är på en av mina favoritbutiker, In-Ex, och jag fick den av Pau's föräldrar förra året på min student (<3). Så idag så passade jag på att införskaffa mig lite välbehövda penslar! Det blev 4st lite finare penslar för fina detaljer som ni ser på andra bilden, en riktigt stor och bred pensel för att stryka på gesso med, och så två stycken riktigt fina penslar som kostade lite mer som ni ser i mitten. Körde på ganska små storlekar trots att det fanns större, för jag använder mig mest utav de mindre penslarna då jag målar och väldigt sällan de större. 
Den sista lilla penseln köpte jag faktiskt inte idag utan inne på en färgaffär förra veckan. Den är dock inte alls lika fin som de andra, men kostade inte så värst mycket mindre! Så ska komma ihåg att det är bäst att kolla i konstbutikerna först tills nästa gång.

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar