söndag 16 juni 2013

Drawing of the Day: Sunday


Äntligen så har jag hunnit sätta mig ner en stund och måla! Har verkligen haft fullt upp på sista tiden, men trots det så känns det som att jag inte kommit någon vart alls, utan har en massa små saker kvar. Jag är väldigt bra på att samla på mig en massa "små saker". Sådant som man prioriterar bort då allt annat verkar så mycket viktigare. Och plötsligt så är det så många små saker så att de känns jätte stora tillslut.

Här har vi i alla fall en Drawing of the Day, och den här gången valde jag att teckna CutiePie (eller Marzia som hon egentligen heter). Hon är en youtubare som jag har kommit att älska. Allt från hennes otroligt söta stil, hennes små DIY-videor, till hennes personlighet. Hon har kommit att bli lite av min idol kan man väl säga, haha. 

Den här bilden tecknade jag faktiskt i pastell! Så det var inte helt lätt kan jag säga. Pastellkritor är väl inte det allra smidigaste och ultimata redskapet om jag får säga det själv. Dock är det ändå något lite speciellt med det som jag gillar. Just att det känns lite som att man "smetar" fram bilden, som en lerfigur lite grann, och inte bara tecknar. Haha, lite svårt att förklara kanske. Men det är ett helt annat sätt att formge sina objekt på, som nog tar lite tid att göra sig van vid.

Redigerade även bilden lite på Gimpen i efterhand.

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar