söndag 12 maj 2013

Watercolour

Snabb skiss på Pau som jag gjorde idag

Jätte gammal skiss, inspirerad från en av mina resor till Marocko

Fick för mig att färglägga lite skisser med vattenfärg. Dock så var de tecknade på skisspapper så det resulterade i lite upplöst papper etc. Men ville bara testa. Tror dock att när det kommer till vattenfärg så är det extra viktigt att ha bra underlag. Särskilt med mina lekis vattenfärger som är så svaga så det blir mest en massa vatten, haha.
Är kul att bara kladda lite grann ibland. ^^ Men börjar bli lite otålig på att få teckna vidare på canvas. Ska köpa lite grejer som jag behöver men det blir inte förrän tidigast på tisdag. Får försöka hålla ut tills dess!
Hittade ju en gammal bok jag fick i present för många år sedan men som jag sedan aldrig kunnat hitta. Den är om oljefärg och välbehövd just nu! Jätte bra illustrationer och lätt att hänga med i. Kommer att ta vara på varje sida i den boken känner jag. Så mycket saker jag behöver lära mig..

Lilly<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar