söndag 12 maj 2013

Drawing of the Day: Sunday

Little Sister, Bioshock



Dagen till ära så tecknade jag den här bilden på en Little Sister, ur spelet Bioshock. Jag och syrran är helt besatta just nu av det här fantastiska spelet så det var ganska självklart vad som skulle bli Dagens Bild. 
Tanken är att jag nu ska (wait for it) färglägga bilden med pastell. You heard me. Men när jag skissat upp allt så blev jag helt anti helt plötsligt. Är alltid sån när jag tecknat något och ska färglägga. Oroar mig för att det ska bli fult och sabba bilden typ. Det är därför de flesta av mina bilder bara är i blyerts. Snabbt, smidigt, enkelt, och det går att sudda om det blir fel. Har aldrig tecknat med pastell förut.. Men sådan kan man ju inte vara för du kommer jag ju aldrig att lära mig något så imorgon så ska jag försöka att ta tummen ur och kleta vidare...

Lilly<3


note: ni kanske märkte att det vänstra ögat är lite fucked up. Det beror på att jag målade med vattenfärg innan och vattnet läckte igenom papperet.. ;P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar