söndag 21 april 2013

Drawing of the Day: Sunday


Och så har vi söndagens bild, på mitt lilla kusinbarn Doddo, för si sådär ett år sedan. Jag är medveten om att bilden inte är perfekt, men då jag la upp själva skissen och proportionerna blev lite fel så lät jag det vara. Att skissen inte var perfekt gjorde liksom att jag kände mig mer fri att testa mig fram, till skillnad från då jag lagt ner mycket tid på skissen för att få den så bra som möjligt och sedan är rädd att jag ska göra ett misstag och därför håller mig tillbaka lite. Är rätt så nöjd ändå! Börjar lära mig sakta men säkert hur man ska använda sig av de här färgerna (vilket ju är tanken med Dagens Bild). Dock är ju fortfarande digital art och pennor något jag kan handskas mycket bättre med ännu!

Tänkte vänta tills bilden torkat lite innan jag går vidare. Är så jobbigt att måla till grejer ovanpå då färgen fortfarande är våt. Blir lätt att det bara blandar sig istället och blir fult.

Helgens Bilder


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar