måndag 8 april 2013

Delivered

Idag var jag och levererade tavlorna! :D Wihooo. Nu får de fortsätta sin resa utan mig.
Jag hoppas att de tjänar sitt syfte väl, men personligen måste jag säga att jag är riktigt nöjd över hur det blev i slutändan. Fick ta emot dessa två fint tryckta, högupplösta (till min lättnad), lite sådär exklusivt vägande (inte jätte tunga men ändå så att man känner att de är riktiga tavlor och inget plast) från butiken, och gissa om jag drog en lättnadens suck, haha.
Har varit mycket lärorikt det här, har lärt mig så mycket! Om mig själv och mitt tecknande så väl som alldeles nya saker, som hur och var man ska vända sig om man vill skriva ut sina bilder, och olika typer av material och tillvägagångssätt som detta kan göras på. Helt klart användbara saker som kan komma väl till hands i framtiden om jag nu kommer in på de studier jag vill.

Ska försöka att jobba ihop en portfolio nu som jag kan ansöka med till hösten. Kommer bli utmanande, för jag tänkte testa på att göra helt vilda och galna saker som inte går ihop. Typ olika stilar, och genrer, i en salig blandning.
Lite realistiska målningar, och så lite i andra stilar.
Lite horror och skräck och mörker, och så lite glamourösare och så söta bilder.
Vill hitta en stil som jag känner skriker JAG, och som jag kan gå in på djupet på. Och samtidigt visa att jag är redo att testa på ALLT, nytt och gammalt.

Lilly<3


Daft Punk, Daft Love




Tavlorna i storleken 40x30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar