fredag 19 april 2013

Art Supplies - The Works

Jag skrev ju ett litet inlägg nyligen om HobbyCraft, där de säljer konstmaterial etc. Men idag så hittade jag faktiskt ett annat alternativ, som verkar precis lika bra! De säljer allt möjligt konstväg, för helt galet billiga priser.
Jag kan ju ta ett exempel på något som jag själv tänkte införskaffa. Det kallas för gesso, och jag visste ingenting om det innan jag började studera konstlära för bara några dagar sedan. Gesso stryks på arbetsytan, tex din duk, INNAN du börjar måla. Det ska ge en jämnare arbetsyta samtidigt som det förhindrar att duken drar åt sig färgerna. 
Jag vet inte så mycket om hur det funkar, för jag har ju aldrig använt det, men måste verkligen testa! Har själv tänkt på vissa saker då jag tecknat, som tex att duken är så tunn så att man då det lyser på den ser igenom den. Inte så snyggt. Kanske gör även gesso att duken blir lite "tjockare"och förhindrar detta?

Men back to what I was talking about.
Vill man köpa gesso i de butiker jag handlar från här i Sverige så hade det kostat 130 respektive 185 kr. Går du däremot till The Works så finns det för bara 50 spänn.

Just to give you an idea ;P

Tänkte lägga upp lite länkar i sidofältet där ni kan hitta de butiker jag konstshoppar från också, så har ni allt samlat på ett ställe.

Lilly<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar