måndag 14 januari 2013

Whats next?


Nu är det dags att bestämma sig för hur jag ska göra med den här bilden - blir det gimp, pro markers, eller ska jag go wild och börja greja med oljefärger eller akryl? Det riktar sig ju mest mot gimpen. Har inte så många promarkerfärger, och kanske är bäst att hålla sig till det man kan då folk faktiskt förväntar sig något bra, haha. Kan ju öva upp mig sen på egen hand tills nästa gång något sånt här händer. ^.^ Men kan inte göra så mycket mer just nu, men hänger med mamma till jobbet imorgon bitti där de har en scanner stor nog att scanna in den här bilden (japp, det bara går fram och tillbaka - printa ut, scanna in, printa ut, scanna in, haha). Skall även printa ut Daft Punk bilden där för att göra samma sak med den.

Har även fått en liten hemmabygge idé, haha. Mitt skrivbord är ju på tok för litet (och stökigt) för att teckna på så slutar oftast med att jag sitter med bilderna i knät. Men nu har jag kommit på en jätte bra idé som ska ge både mer utrymme att teckna på, göra det lättare att organisera allt material som behövs för att teckna, och dessutom minska antalet grejer som lägger sig på hög mitt i vägen.
Allt som behövs är: 
  • en glasplatta/ruta
  • Lite sånna häringa lampor

  • En massa trä (eller typ ett redan färdigt bord som man bygger lite extra på)
(Exempel)
1.
2.
Haha blev inte så snygg skiss precis men xD Facket för penslar och pennor hade jag ju haft annorlunda (typ kapa av glasbordet kanske och ha det helt tomt där istället och så helt annorlunda looking förvaringsutrymmen) men ville bara göra en lite snabb skiss för att visa ungefär vad jag tänkte mig.
Sedan måste man ju även ha lite fler lampor utanpå bordet. Kanske någon slags ljusslinga längst upp. Det är ju jätte viktigt att ha bra ljus då man tecknar.
Men på det här viset finns det ingen risk att skrivbordet blir stökigt i alla fall, i och med att bordet lutar så här så kan man inte ens om man vill lägga en massa papper och annat på hög för tyngdlagen skyddar från all typ att stök! Haha.
Nu går min hjärna typ på högvarv med sånna här idéer, haha. Tänk om man tex. hade en inbyggd skärm någonstans med. Eller om man hade en sådan där super highteq ritplatta med touchskärm så skulle man ju kunna ha den inbyggd istället på det här lutande bordet.
Haha fantasin har ju inga gränser iaf, men ekonomin, den har. :P
Men ska nog tänka vidare på det här. Sedan så är det ju en annan sak att bygga hela grejen xD haha. Vet inte hur händig jag är på den här fronten.

Inspirationen kom från en blandning av bilden i mitt tidigare inlägg, och gårdagen då jag på grund av för lite utrymme på min bord tog ner en gammal tavla och använde dess glasruta som bord att ha i knät då jag tecknade.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar