måndag 14 januari 2013

Oljefärger!

Yes, idag så tog jag fram mitt staffli och oljefärger för första gången på något år eller så. Har gjort ett litet arbetsutrymme inne på mitt rum; två pallar och ett underlägg som får stå bord i brist på bättre, och så stafflit mitt i rummet. Ja ni fattar kanske varför stafflit inte står uppe så ofta. Man kan verkligen inte göra annat än måla i mitt rum nu, för det finns ingen plats över till annat, haha. 
Men det är något med oljefärger alltså.. alltid när jag använder dem och sedan låter dem stå så ser det ut som på bild nummer två nedanför. Oljan i färgen bara läcker ut och bildar en massa nasty fläckar på kartonerna. Är det något jag gör fel, eller kan man på något vis förhindra att det blir så här? För jag skruvar ju åt korkarna ordentligt efter mig så det är inte det (var tvungen att använda burk-öppnaren för att öppna dem btw, för locken satt så hårt ><).
Nu ska jag banne mig måla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar