måndag 14 januari 2013

Mermaid




Jag tänkte först måla på en relativt stor duk men sedan så hittade jag dessa små mini-dukarna och de är ju helt perfekta för att öva lite på, så blev att jag körde på det istället. Jag drömde faktiskt om den här målningen. Den såg dock ganska annorlunda ut i min dröm, haha, men något åt detta hållet iaf. Det är inte så lätt att måla så smått kan jag tillägga. 
Det som är lite jobbigt med oljefärg tycker jag, är att man inte kan sitta och måla allt på en gång utan måste vänta emellanåt, flera gånger beroende på vad man tecknar, på att färgen ska torka. Till exempel nu, så kan jag inte teckna vidare på detaljerna i ansiktet etc, för då smetas bara färgerna ut med hudfärgen, så jag måste vänta tills den torkat innan jag kan måla dit sådant. Så det krävs ju en del tålamod kan man säga.
*host*vilket jag inte har *host*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar