fredag 25 januari 2013

Ibland får man hitta nya vägar att gå


Som ni ser så har tre olika grejer hänt sedan sist:
  1. Sketchen är fake and gay..
  2. Dani (tjejen) har fått en otrolig tan med tanke på årstiden och vädret.
  3. Jag har kommit igång med den första bilden! (yay!)
Haha, jaaa. Och nu kommer förklaringen då. JO.
Jag satt ju och tecknade för hand hela den här bilden förut för att sedan scanna in den på datorn och fortsätta på den där. Så som jag brukar göra då jag tecknar digitalt. MEN, när jag var klar med sketchen, så var det ju så att bilden var 1. för stor för att scanna hemma, och 2.  fungerar inte att scanna på scannern på jobbet (som är stor nog) av någon anledning, don't know why. Joksade och höll på med inställningar och färger och skärpa men ingenting gick. Så tillslut så satt jag och tänkte och tänkte och tänkte 'shit, vad gör jag nu?' och tillslut så kom jag på den här idén. Att bara ta det jag klistrat ihop och redigera det till en sketch och måla ovanpå. Det känns ju inte riktigt som samma sak då jag inte gjort varje streck för hand, men sedan så är det ju bara sketchen.. Eller? :/ Ja, är inte riktigt glad över det men så får det bli nu.
Sedan så var ju kvalitén på bilderna inte riktigt samma så flickan på bilden ser väldigt mörk ut då hon stod mer i skugga, men det ska jag försöka fixa så det är inte så farligt.

Den här helgen så ska jag iaf teckna så mycket jag kan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar