fredag 18 januari 2013

Do you see it too?

Efter att jag lade upp mitt tidigare inlägg så upptäckte jag ganska snart något lite intressant på min dagboks-blogg. Precis under inlägget hade jag nämligen lagt upp en bild från förra sommaren där jag står på en landsväg med en massa blommor i handen. Om ni kollar på bilden jag nyss tecknade i oljefärg så kanske ni upptäcker några likheter? Jag tycker iaf att sjöjungfruns ansikte är sjukt likt mitt! o.O Ansiktsformen, näsan och munnen är ju nästan identiska, och ögonplaceringen med. Dock är ögonen och brynen annorlunda. Och grejen är att jag inte hade någon som helst tanke på att måla mig själv utan jag målade faktiskt helt och hållet från min egen fantasi.
Detta är ganska kul för jag har själv tänkt då jag sett andras bilder att då de målar så liknar nästan alltid personerna de målar dem själva. Vissa mer eller mindre. Min bild är ju sjukt lik tycker jag, men andra kan kanske ha bara några liknande drag eller så där; kanske näsan, munnen, händerna eller så ni vet. Ganska så intressant faktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar