torsdag 3 januari 2013

Cupcakes for breakfast


Var uppe vid närmare elva-tiden och solen sken så bestämde mig för att köra en liten photo-shoot på mina cupcakes. De hade dock stått i solen tyvärr så chokladen på toppen hade inte stelnat som det var tänkt, men fick några relativt bra bilder iaf. Min lilla xperia mini har ju faktiskt en styrka och det är macrofotografering. Dock krävs det en relativt stark ljuskälla för att bilderna ska vara något att ha. 

Här är ett par stycken av dem i alla fall. Oredigerade ännu, och jag har inte hunnit gå igenom dem heller för att välja ut de bästa.






Vart dock riktigt besviken på den här degen. Vart inte alls god. Toppingen var helt okej i alla fall.
Anledningen till att jag tog dessa bilderna är dock inte för att visa upp min frukost, tro det eller ej, utan jag driver även en annan blogg - cook book for dummies - där man kan hitta en varierad samling av lättlagade recept. Efter att jag smakat på den här så bedömmer jag den dock inte värdig en plats på den sidan (åtminstone inte innan receptet justerats en aning) men jag länkar er dit iaf så att ni kan se på de andra recepten som redan finns där.
En väldigt bra sida om jag får säga det själv ;)

Cook Book For Dummies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar