onsdag 12 december 2012

Speed Painting!


Äntligen så kan jag visa er vad jag suttit och kämpat med i timmar nu. Inte själva redigeringen eller så då utan att få det uppladdat. Var ju något som var fel för det tog FLERA timmar och jag var tvungen att börja om uppladdningen flera gånger. MEN här är den iaf - min första speed painting ever. Den är inte helt fullkomlig; hade redan målat klart hela ansiktet då jag började filma, och är inte klar med bilden då videon slutar. Men grejer var bara att jag ville testa hur det fungerade. Trodde dock inte att det skulle vara så komplicerat som det till slut blev, och att jag skulle lägga ner så mycket tid på det.

Förhoppningsvis så går det smidigare framöver ifall jag bestämmer mig för att göra fler, haha.
Hoppas att ni gillar't iaf!

Jag berättade även tidigare att jag kommit på några knep för att göra det lättare då jag tecknar och det kan ni se i videon. Det första är att jag fuskar lite kan man säga, haha. Nej men jag hade alldeles för litet format på bilden så när jag skulle fixa lite mindre detaljer, som tex halsbandet så blev det för pixligt för att jobba, så blev till att jag fick skippa den biten den här gången. No hate. Det andra är rätt så dummt egentligen. Har ju alltid sådana färgproblem och tycker det är så himlans svårt att få till rätt nyans på saker och ting. Har alltid suttit och tänkt "Varför kan man inte använda pipetten i ett annat fönster? Hade ju varit såå mycket lättare än att sitta och gissa sig fram när man är som en färgblind."...
Slog mig ju aldrig att man faktiskt kan öppna källbilden i samma program som man tecknar i och använda pipetten på så vis. 
Så så enkelt var det. MINDBLOWN.

Tror nog inte att jag kommer hinna teckna så mycket mer på den här bilden på ett tag nu dock. Har en hemresa att förbereda, packning att packa, och fester att festa sönder på innan det här är helt över.
Vi ses efter det får vi hoppas iaf! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar