tisdag 27 november 2012

Rough Light study - 3 Simple Steps

Sitter inne och är sjuk för tillfället så tänkte jag kunde passa på att teckna lite grann. Gjorde en liten ljusstudie som jag tänkte det kunde vara bra att dela med sig av. Inte något speciellt, men bara lite basic så där.

Step 1. Base: Jag började med en snabb skiss och bestämde sedan ljuskälla. Sedan så började jag lite lätt att lägga upp vart skuggorna hamnar.
Step 2. Dark shades: De mörkaste skuggorna bildas på motsatta sidan av objektet
Step 3. Light shades: Och blir ljusare ju närmre du kommer mot ljuskällan. Delarna som är vända rakt mot ljuskällan lägger jag high light över.
i.o.m att ljuset kommer lite snett underifrån så bildas det även skugga på bröstet, men jag vill inte använda en allt för stark skugga här då ljuset faktiskt kommer åt lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar