måndag 3 september 2012

Fil format i GIMP 2.8

Mitt hopp och min glädje över den nya GIMP blev precis totalt krossad... -.-
Tydligen så går det inte att spara filerna som jpg/jpeg etc. utan bara något weird .xct eller vad det nu hette. Arrrgh.. V-A-R-F-Ö-R??
Tycker verkligen att det är jätte korkat, än fall det u är bra för vissa med det här formatet så är det väl inte precis ett framsteg att krympa utbudet i GIMP? Jag trodde att det var meningen att det skulle vara ett gratis alternativ för ALLA, alltså även de "n00bs" som gärna håller sig till jpg. 
Dissapointed.. :(

Och som ni säkert kan gissa så redigerade jag inte denna bilden i GIMP...


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att inte hitta var man sparar i andra format än gimps eget konstiga! Det tog mig tre dagar innan jag av en slump klickade in mig på "Exportera" som finns lite längre ner under Arkiv, där kan man spara i andra format :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag fått veta detta! Men vart ju lite små depp till en början haha. Tack för ditt svar iaf ^^ Är lite klurigt det där med uppdateringar och nya grejer ibland :P

      Radera