måndag 30 juli 2012

Jamaica


Jag har lekt lite med effekter på den här bilden och gillade den här versionen av någon anledning. De ljusa detaljerna ska vara som silverblänk och hade sett snyggt ut på en duk tror jag, i kontrast till resten som är väldigt mörk. Blir lite mer som en målning och inte ett fotografi, och jag gillar det. Sedan så ser himmelen lite ut som caffespill på papper som tonar ut sig allteftersom det möter horisonten med det här färgtemat. Tycker att det är ganska lugnande och rofyllt på något sätt? 
Vad tycker ni?

För att fixa den här bilden så har jag använt mig av pixlr ---> filter ---> konstnäsposter (färg:32, mängd:ca 131)
Jag smoothade även ut himmelen innan med hjälp av re-touch verktyget på google-creativekit (alternativet för picnik), för att få bort bruset då kvalitén på mina mobilbilder inte alltid är den bästa. Andra grundläggande redigeringar gjordes tidigare på bilden som ni ser i det tidigare inlägget och är mest saker som justering av kontrast och exposure, men även retuschering av hud för en jämnare och finare lyster och även där för att få bort brus och släta ut färgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar