tisdag 17 juli 2012

Admiration


Något jag har upptäckt då jag studerat andra människors konst är att så fort någon tecknar en orangehårig flicka så blir jag helt kär i den bilden. Jag är verkligen löjligt förtjust i oranget hår haha! Men den här bilden tycker jag ändå har all rätt till att bli älskad! Jag verkligen kan se den framför mig hängandes i min lilla studentlägenhet i framtiden. Skulle typ få vilket studentruckel som helst att se classy ut! :D Tänker mig den på en spänd duk uppsats på väggen. Behövs ingen ram eller någonting, bara den här bilden och inget annat.
Nej så fint!
Det är konstnären Guillem Mari som har tecknat den med vattenfärg och akryl, och den är en del av en utställning han ska hålla i Augusti på Ibiza. Har sett så många på sistone som tecknar på det här viset, ansikten som framträder ur ett moln av färger och rinnande vattenfärg. Men Guillem använder sig av färgerna på ett helt annat sätt än vad jag tidigare sett. Mycket starkare, så att han låter färgen explodera på riktigt i sina målningar. Det är en helt annan färgmall än vad andra kontnärer jag sett använder.
Tycker att han är så väldigt duktig.

Länk till hans blogg ---> Random Sprouts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar