lördag 12 maj 2012

Alice i Underlandet




Då var hon klar. För er som inte förstått det ännu så föreställer den här bilden Alice i Underlandet. :P Tecknade henne mest för att jag var sugen på att testa på en lite annorlunda stil. Annars så brukar jag ju teckna en massa wanna be realistiska bilder, då det ska se så verklighetstroget ut som möjligt. Fast har en lång väg att gå innan det kommer att hända, haha. Sedan så har jag kommit att tycka om Alice i Underlandet på senaste dar av olika anledningar. Det är ju egentligen en helt vrickad berättelse så Tim Burtons lite halvgalna version av den var inte mer än vad man kunde förvänta sig. Om barns lite halvgalna fantasier.
Min Alice tecknade jag med promarkers och även akvarell då mitt färglager inte riktigt räckte till.

Tycker det är så himla kul att testa på nya stilar! :D Och den här gillade jag extra mycket. Den är ganska lätt att teckna men tycker att det är så himla fint iaf. Det är ju inte riktigt manga men något åt det hållet iaf. Vet bara två stycken konstnärer som brukar teckna så här och en av dem är Leilani Joy, vilken var en av mina inspirationskällor då jag tecknade just den här specifika bilden. Den andra är ganska känd men jag kan inte minnas hennes namn just nu. Hon har en lite annorlunda stil men ändå ganska lik Leilani. Hennes bilder kan hittas på bl.a. vykort i små konst shoppar eller presentbutiker runt om i Sverige. Ofta med asiatiska flickor.

Bilden är tyvärr för stor för att skanna så det blir inte mer än de här lite halvdana mobilbilderna som får representera henne. Hoppas ni gillar iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar